Mot en bättre värld!


Under de senaste dagarna har jag och N1 hela tiden pratat om peak-teorin så jag tänkte att det kanske är dags att släppa lite information. Eller inte. Okej lite kan ni få, N1 och N2 håller i detta nu på att sammanställa och färdigställa peak-teorin vilket gör att ni får vänta en liten stund till. Be strong! Ni har klarat det fram tills nu så en liten stund till klarar ni allt av att vänta.

Som plåster på såren kommer här en annan teori, nämligen att 24-timmarsdygnen är för korta för mänskligheten. Hur tänker jag då? Ja det är en bra fråga som jag skall försöka svara på här.

Tänk dig att du går upp en morgon, pigg, äter lite frukost och mår allmänt bra, du är helt utvilad. Inte försovit dig, är stressad eller sovit dåligt utan är fullständigt utvilad. Vem skulle inte vilja vara det? Du går till jobbet pigg och glad och gör ett bra jobb på grund utav detta. Du kommer hem, äter lite mat, tränar lite kanske, kommer hem, kollar på tv eller sätter sig framför datan och läser Silket Trams. När du är trött och känner att nu behöver jag gå och lägga mig gör du det, inte tidigare. Du borstar tänderna och går och lägger dig och somnar direkt. Dagen efter eller rättare sagt 10-14 timmar senare börjar det om igen, du vaknar, går upp, är helt utvilad och mår bra och det hela fortsätter.

Hur kan detta bli möjligt? Själva teorin bygger på att man går och lägger sig när man är trött och vaknar när man sovit färdigt utan att bli väckt. De flesta människorna skulle må mycket bättre och även kunna leva ett bättre liv med mer aktivitet och mindre stress. 

Detta underbara liv går inte att genomföra på ett 24-timmarsdygn, tiden räcker helt enkelt inte till. Därför skulle jag vilja införa 36-timmarsdygn världen över så att alla skulle hinna sova ordentligt och få vakna utav sig själv. Det skulle leda till än bättre välfärd och ett lyckligare människosläkte! 24 timmar är tyvärr inte tillräckligt. För sover man ut på dagen tills man vaknar av sig själv och är utvilad så kan man inte somna tillräckligt tidigt på kvällen för att kunna sova tillräckligt länge för att bli helt utvilad till dagen efter, vilket leder till att man blir trött, stressad och irriterad. Hade man istället haft 36 timmar så hade man hunnit sova ut ordentligt och världen skulle bli en bättre plats för oss alla! Vi har bara 2/3 men skulle behöva 3/3 för att leva ett fulländat liv.

Hur nu man skall fixa detta är inget som jag har kommit på än, men lita på mig, jag gör allt jag kan för att komma på själva lösningen för att få ett 36-timmarsdygn. Det skulle kunna förändra världen!

Mot bättre tider!

N2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0